<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Kommentarer till Integritetsvånda á la Centerpartiet</title>
	<atom:link href="http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/feed" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php</link>
	<description>Oberoende centerpartist för mer bondförnuft i politiken</description>
	<lastBuildDate>Fri, 02 Mar 2012 19:34:44 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3.1</generator>
	<item>
		<title>Av: farmorgun</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1283</link>
		<dc:creator>farmorgun</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 02 Jan 2009 15:22:55 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1283</guid>
		<description>God fortsättning på det nya året!
Bra att du tar nya tag. När jag i mitt eget vankelmod läst om din och andras våndor att hantera våra olika partiers ledande politikers agerande i fråga om FRA och all annan integritetskränkande och för individen rättsosäker lagstiftning, har jag kommit fram till att det ut ur detta måste växa något nytt. Många är beredd att ge de sina en ny chans, men jag har svårt tro på att de partier som traskar i gamla fåror, är beredd att ta till sig speciellt mycket av det som varit. Klokt dock att hålla liv i det inarbetade Centeruppropet då det ger möjligheter till meningsutbyte med likasinnade men också med andra över partigränserna, vilket är viktigt för att dels syna lagtexten tillhörande de 15 punkterna som nu är ute på lagrådsremiss, men också stärka debatten kring det förslag som Grundlagsutredningen lämnat och som också är ute på remiss.

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;farmorguns senaste blogpost..&lt;a href=&quot;http://farmorgun.blogspot.com/2008/12/ur-detta-vxer-ngot-nytt.html&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Ur detta växer något nytt&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>God fortsättning på det nya året!<br />
Bra att du tar nya tag. När jag i mitt eget vankelmod läst om din och andras våndor att hantera våra olika partiers ledande politikers agerande i fråga om FRA och all annan integritetskränkande och för individen rättsosäker lagstiftning, har jag kommit fram till att det ut ur detta måste växa något nytt. Många är beredd att ge de sina en ny chans, men jag har svårt tro på att de partier som traskar i gamla fåror, är beredd att ta till sig speciellt mycket av det som varit. Klokt dock att hålla liv i det inarbetade Centeruppropet då det ger möjligheter till meningsutbyte med likasinnade men också med andra över partigränserna, vilket är viktigt för att dels syna lagtexten tillhörande de 15 punkterna som nu är ute på lagrådsremiss, men också stärka debatten kring det förslag som Grundlagsutredningen lämnat och som också är ute på remiss.</p>
<p><abbr><em>farmorguns senaste blogpost..<a href="http://farmorgun.blogspot.com/2008/12/ur-detta-vxer-ngot-nytt.html" rel="nofollow">Ur detta växer något nytt</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Välkommen till Stasi och KGB land DAG 1 &#171; UD/RK Samhälls Debatt</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1262</link>
		<dc:creator>Välkommen till Stasi och KGB land DAG 1 &#171; UD/RK Samhälls Debatt</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 01 Jan 2009 00:24:55 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1262</guid>
		<description>[...] http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] <a href="http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php" rel="nofollow">http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php</a> [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Erik</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1260</link>
		<dc:creator>Erik</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 31 Dec 2008 21:29:53 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1260</guid>
		<description>Olof:

Det är synd att du inte fått se slutet på hearingen, efterom det är där som lite av slutsatserna dras kring det hela. Där fick även expertpanelen direkt besvara frågan kring om FRA-lagen är helt bortom all räddning, eller om den går att förändra till en fungerande lagstiftning. INGEN var beredd att köpa den i det utförande som träder i kraft imorgon.

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;Eriks senaste blogpost..&lt;a href=&quot;http://erikhultin.se/12/dags-att-styra-upp-bla-integritetsfragorna.php&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Dags att styra upp bl.a. integritetsfrågorna&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Olof:</p>
<p>Det är synd att du inte fått se slutet på hearingen, efterom det är där som lite av slutsatserna dras kring det hela. Där fick även expertpanelen direkt besvara frågan kring om FRA-lagen är helt bortom all räddning, eller om den går att förändra till en fungerande lagstiftning. INGEN var beredd att köpa den i det utförande som träder i kraft imorgon.</p>
<p><abbr><em>Eriks senaste blogpost..<a href="http://erikhultin.se/12/dags-att-styra-upp-bla-integritetsfragorna.php" rel="nofollow">Dags att styra upp bl.a. integritetsfrågorna</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Olof Bjarnason</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1259</link>
		<dc:creator>Olof Bjarnason</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 31 Dec 2008 21:18:56 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1259</guid>
		<description>Erik;

Centerhearingen var ett viktigt steg i höstas. Trots SVTs rejäla försök att underminera reprisen (det var jäkligt struligt i alla fall -- och jag har fortfarande inte sett de sista 25 minuterna pga. &quot;tekniskt fel&quot;. Otroligt.)

Kudos att du arrade detta i höstas!

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;Olof Bjarnasons senaste blogpost..&lt;a href=&quot;http://olofb.wordpress.com/2008/12/31/endagskurs-i-tddc-nagon/&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Endagskurs i TDD/C# någon..?&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Erik;</p>
<p>Centerhearingen var ett viktigt steg i höstas. Trots SVTs rejäla försök att underminera reprisen (det var jäkligt struligt i alla fall &#8212; och jag har fortfarande inte sett de sista 25 minuterna pga. &#8221;tekniskt fel&#8221;. Otroligt.)</p>
<p>Kudos att du arrade detta i höstas!</p>
<p><abbr><em>Olof Bjarnasons senaste blogpost..<a href="http://olofb.wordpress.com/2008/12/31/endagskurs-i-tddc-nagon/" rel="nofollow">Endagskurs i TDD/C# någon..?</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Erik</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1258</link>
		<dc:creator>Erik</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 30 Dec 2008 08:37:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1258</guid>
		<description>Lars-Erick:
Ja, ung är väl en definitionsfråga. Ung jämfört med en del etablerade politiker kanske, men vissa mornar..... ung? Nej!

Skämt åsido så är det just den toppstyrning som du påtalar som kommer att vara ett av de största hindren i försöket att påverka. Om man å andra sidan inte har försökt så är det svårt att kritisera just toppstyrningen.

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;Eriks last blog post..&lt;a href=&quot;http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Integritetsvånda á la Centerpartiet&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Lars-Erick:<br />
Ja, ung är väl en definitionsfråga. Ung jämfört med en del etablerade politiker kanske, men vissa mornar&#8230;.. ung? Nej!</p>
<p>Skämt åsido så är det just den toppstyrning som du påtalar som kommer att vara ett av de största hindren i försöket att påverka. Om man å andra sidan inte har försökt så är det svårt att kritisera just toppstyrningen.</p>
<p><abbr><em>Eriks last blog post..<a href="http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php" rel="nofollow">Integritetsvånda á la Centerpartiet</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: larserick</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1257</link>
		<dc:creator>larserick</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 30 Dec 2008 07:15:31 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1257</guid>
		<description>Tja, du är ung Erik. Kanske finns då en chans.
Annars måste jag uppriktig säga att med den toppstyrning som partierna idag har hyser jag inga större förhoppningar.

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;larsericks last blog post..&lt;a href=&quot;http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/12/att-vara-snll-p-rtt-stt.html&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Att vara snäll på rätt sätt! (Läs även kommentarerna.)&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tja, du är ung Erik. Kanske finns då en chans.<br />
Annars måste jag uppriktig säga att med den toppstyrning som partierna idag har hyser jag inga större förhoppningar.</p>
<p><abbr><em>larsericks last blog post..<a href="http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/12/att-vara-snll-p-rtt-stt.html" rel="nofollow">Att vara snäll på rätt sätt! (Läs även kommentarerna.)</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Erik</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1256</link>
		<dc:creator>Erik</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 15:13:44 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1256</guid>
		<description>Jens O.:
Ja, för sanningen verkar utan tvekan överträffa dikten när det gäller nya integritetskränkande lagstifningar i Sverige just nu.

Jerker:
All respekt för ditt val av parti. För min egen del så är politiken så mycket större än enbart integritetsfrågor, även om dessa väger mycket, mycket tungt. Jag har svårt att tänka mig att t.ex. lägga en röst av integritetsskäl på Piratpartiet då detta mycket väl kan leda till att vänstern får inskränka mina valmöjligheter på andra sätt. Om vi backar i tiden och tänker oss att någon skulle tänka sig tvångsanslutning till facket och annat av liknande karaktär. Hur ställer sig Piratpartiet i den typen av frågor. Tror säkert att du förstår min egen problematik med detta val. I en perfekt värld så skulle ju inte Piratpartiet ens behövas.

Morfar Gunnar:
Det återstår att se hur det kommer att uppfattas, men om det inte tas emot väl så får det vara så. CenterUppropet.se kommer inom kort att återstå och där tänker jag mig dels integritesfrågor, men även andra ifrågasättanden av hur mycket allianssamarbetet egentligen ger. Det är dags att damma av partiprogrammet och ställa sig frågan hur mycket av det som står däri som verkligen omvandlats till verklighet. Programmet som sådant har ju faktiskt partiet att följa, då detta är klubbat av partiets stämma. Bryter man flagrant mot detta upprepade gånger och inte får ut något i gengäld så måste partiets politiska aktivitet ifrågasättas.

Laszlo:
Kul att höra av dig på nytt, och jag har väl anat att du (liksom många av oss andra) har haft dina funderingar. Hoppas att du mäktar med lite resonamng och diskussioner framöver. :-)

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;Eriks last blog post..&lt;a href=&quot;http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Integritetsvånda á la Centerpartiet&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jens O.:<br />
Ja, för sanningen verkar utan tvekan överträffa dikten när det gäller nya integritetskränkande lagstifningar i Sverige just nu.</p>
<p>Jerker:<br />
All respekt för ditt val av parti. För min egen del så är politiken så mycket större än enbart integritetsfrågor, även om dessa väger mycket, mycket tungt. Jag har svårt att tänka mig att t.ex. lägga en röst av integritetsskäl på Piratpartiet då detta mycket väl kan leda till att vänstern får inskränka mina valmöjligheter på andra sätt. Om vi backar i tiden och tänker oss att någon skulle tänka sig tvångsanslutning till facket och annat av liknande karaktär. Hur ställer sig Piratpartiet i den typen av frågor. Tror säkert att du förstår min egen problematik med detta val. I en perfekt värld så skulle ju inte Piratpartiet ens behövas.</p>
<p>Morfar Gunnar:<br />
Det återstår att se hur det kommer att uppfattas, men om det inte tas emot väl så får det vara så. CenterUppropet.se kommer inom kort att återstå och där tänker jag mig dels integritesfrågor, men även andra ifrågasättanden av hur mycket allianssamarbetet egentligen ger. Det är dags att damma av partiprogrammet och ställa sig frågan hur mycket av det som står däri som verkligen omvandlats till verklighet. Programmet som sådant har ju faktiskt partiet att följa, då detta är klubbat av partiets stämma. Bryter man flagrant mot detta upprepade gånger och inte får ut något i gengäld så måste partiets politiska aktivitet ifrågasättas.</p>
<p>Laszlo:<br />
Kul att höra av dig på nytt, och jag har väl anat att du (liksom många av oss andra) har haft dina funderingar. Hoppas att du mäktar med lite resonamng och diskussioner framöver. <img src='http://erikhultin.se/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
<p><abbr><em>Eriks last blog post..<a href="http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php" rel="nofollow">Integritetsvånda á la Centerpartiet</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Laszlo</title>
		<link>http://erikhultin.se/12/integritetsvanda-a-la-centerpartiet.php/comment-page-1#comment-1255</link>
		<dc:creator>Laszlo</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 14:30:58 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://erikhultin.se/?p=128#comment-1255</guid>
		<description>Hej Erik,

Som du kanske märkt har jag varit frånvarande från bloggandet och politiken överlag ända sedan FRA-debaklet. 

Just idag bestämde jag mig för att kika in bland bloggarna som jag inte läst på flera månader och märker att vi delar samma problem. Jag vet inte ifall Centern är rätt arena för mina tankar och åsikter. Sitter i valet och kvalet ifall jag skall fortsätta att betala medlemsavgiften...

&lt;abbr&gt;&lt;em&gt;Laszlos last blog post..&lt;a href=&quot;http://www.laszlovarga.se/?p=168&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;God fortsättning&lt;/a&gt;&lt;/abbr&gt;&lt;/em&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hej Erik,</p>
<p>Som du kanske märkt har jag varit frånvarande från bloggandet och politiken överlag ända sedan FRA-debaklet. </p>
<p>Just idag bestämde jag mig för att kika in bland bloggarna som jag inte läst på flera månader och märker att vi delar samma problem. Jag vet inte ifall Centern är rätt arena för mina tankar och åsikter. Sitter i valet och kvalet ifall jag skall fortsätta att betala medlemsavgiften&#8230;</p>
<p><abbr><em>Laszlos last blog post..<a href="http://www.laszlovarga.se/?p=168" rel="nofollow">God fortsättning</a></em></abbr></p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

